ساخت سلول فلوتاسیون مافوق صوت (کنکورد) با تحقیقات و آزمایشات شبانه روزی مهندسان گروه صنعتی معدنی فرامین آسیا در سال 1402 انجام گرفته است. این سلول در سال 1403 با نام تجاری سلول فلوتاسیون مافوق صوت ثبت اختراع شد. کلیه حقوق مادی و معنوی آن در اختیار گروه صنعتی معدنی فرامین آسیا می‌باشد. کاربرد اصلی این سلول جهت فلوتاسیون ذرات خیلی ریز (ultrafine particles flotation) با ابعاد کوچکتر از 15 میکرومتر می‌باشد.

این دستگاه عمدتا برای فلوتاسیون کانی‌های فلزات گرانبها شامل طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم بکار می‌رود. به علت حصول درجه آزادی مطلوب در دانه‌بندی‌های خیلی ریز و نیاز به فلوتاسیون ذرات خیلی ریز (ultrafine particles flotation) در این عناصر کاربرد دارد. پالپ معدنی یا محلول ورودی با استفاده از یک پمپ از یک سمت و هوای فشرده از سمت دیگر به داخل محفظه دانکامر تزریق می‌شود. در انتهای دانکامر شرایطی به‌وجود می‌آید که موجب شکسته شدن دیوار صوتی و ایجاد موج برشی ماخ می‌شود. موج برشی ماخ با استفاده از یک مکانیزم بر روی حباب‌های خروجی متمرکز شده و موجب شکستن حباب‌ها و ریز شدن سایز آنها می‌شود.

از این سلول جهت جدایش فاز آلی از الکترولیت ورودی (جدایش فاز آبی از فاز آلی) به حوضچه‌های الکترولیز در فرآیند استخراج حلالی نیکل و کبالت (SX-EW) استفاده می‌شود. در سرتاسر دنیا در فرآیند استخراج حلالی نیکل و کبالت (SX-EW) از سلول‌های فلوتاسیون جیمسون استفاده می‌شود. با این حال مهندسان گروه صنعتی معدنی فرامین آسیا با انجام تست‌هایی دریافتند که سلول مافوق صوت (کنکورد) در مقایسه با سلول فلوتاسیون جیمسون به علت حباب‌های ریزتر از آن، عملکرد بهتری دارد.

ساخت سلول فلوتاسیون مافوق صوت (کنکورد) با تحقیقات و آزمایشات شبانه روزی مهندسان گروه صنعتی معدنی فرامین آسیا در سال 1402 انجام گرفته است. این سلول در سال 1403 با نام تجاری سلول فلوتاسیون مافوق صوت ثبت اختراع شد. کلیه حقوق مادی و معنوی آن در اختیار گروه صنعتی معدنی فرامین آسیا می‌باشد. کاربرد اصلی این سلول جهت فلوتاسیون ذرات خیلی ریز (ultrafine particles flotation) با ابعاد کوچکتر از 15 میکرومتر می‌باشد. این دستگاه عمدتا برای فلوتاسیون کانی‌های فلزات گرانبها شامل طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم بکار می‌رود. به علت حصول درجه آزادی مطلوب در دانه‌بندی‌های خیلی ریز و نیاز به فلوتاسیون ذرات خیلی ریز (ultrafine particles flotation) در این عناصر کاربرد دارد. پالپ معدنی یا محلول ورودی با استفاده از یک پمپ از یک سمت و هوای فشرده از سمت دیگر به داخل محفظه دانکامر تزریق می‌شود. در انتهای دانکامر شرایطی به‌وجود می‌آید که موجب شکسته شدن دیوار صوتی و ایجاد موج برشی ماخ می‌شود. موج برشی ماخ با استفاده از یک مکانیزم بر روی حباب‌های خروجی متمرکز و موجب شکسته شدن حباب‌ها و ریز شدن سایز آنها می‌شود. از این سلول جهت جدایش فاز آلی از الکترولیت ورودی (جدایش فاز آبی از فاز آلی) به حوضچه‌های الکترولیز در فرآیند استخراج حلالی نیکل و کبالت (SX-EW) استفاده می‌شود. در سرتاسر دنیا در فرآیند استخراج حلالی نیکل و کبالت (SX-EW) از سلول‌های فلوتاسیون جیمسون استفاده می‌شود. با این حال مهندسان گروه صنعتی معدنی فرامین آسیا با انجام تست‌هایی دریافتند که سلول مافوق صوت (کنکورد) در مقایسه با سلول فلوتاسیون جیمسون به علت حباب‌های ریزتر از آن، عملکرد بهتری دارد.