مطالعه مقاطع میکروسکوپی

مطالعات مقاطع میکروسکوپی معمولا شامل پتروگرافی و مینرالوگرافی می‌باشد. به این منظور ابتدا مقاطع نازک یا صیقلی از نمونه‌های معدنی تهیه می‌شود. این مقاطع در ادامه با میکروسکوپ پلاریزان با نور عبوری و انعکاسی مطالعه می‌شود.

مقاطع کانی شناسی عمدتا شامل مقاطع نازک، مقاطع صیقلی، مقاطع نازک صیقلی و همچنین مقاطع دو بر صیقلی می‌باشند. این مقاطع مطابق هدف کانی شناسی تهیه می‌گردند. 

مینرالوگرافی:

مینرالوگرافی  (Polish Section-Mineralography) یا کانه نگاري و کانه شناسی میکروسکوپی شامل شناسایی کانه‌ها با استفاده از میکروسکوپ پلاریزان و با نور انعکاسی است که با استفاده از آن می‌توان نوع ماده معدنی که معمولا فلزی می‌باشد را مشخص کرد. شناسایی و تشخیص کانه­‌ها، بافت کانسنگ‌ها، ترتیب نهشته شدن کانی­‌ها (توالی پاراژنتیکی) و نحوه تشکیل کانسارها، از موارد مورد بررسی در این نوع مطالعه است.

 

پتروگرافی:

 

 پتروگرافی (Thin Section-Petrography) شامل شناسایی کانی‌ها با استفاده از میکروسکوپ پلاریزان و با استفاده از نور عبوری می‌باشد. با استفاده از آن نوع کانی‌های موجود در سنگ، شناسایی و نام آن تعیین می‌گردد. در این روش برای بررسی و ارزیابی مقطع نازک از نمونه‏‌ها تهیه شده و به منظور مطالعه بافت، چیدمان دانه‏­‌ها، ساخت و نوع تخلخل اولیه و ثانویه استفاده می­‌شود.

گروه صنعتی معدنی فرامین آسیا با بهره گیری از امکانات روز دنیا و برخورداری از کارشناسانی مجرب آماده ارائه خدمات در زمینه مطالعات میکروسکوپی مقاطع و کانی شناسی می‌باشد.