فن‌های صنعتی

 

فن‌ها یکی از تجهیزات مهم در صنعت تهویه هوای واحدهای صنعتی هستند. فن‌های دمنده و مکنده می‌توانند در صنایع مختلف از جمله در صنایع فرآوری مواد معدنی فلزی مورد استفاده قرار گیرند. تشویه حرارتی کانسارها و کنسانتره‌های سولفیدی یکی از مدار‌هایی است که برای تصفیه و تهویه گازهای سمی فرآیند نیازمند فن‌های دمنده و مکنده است. تامین هوا و انتقال سیالات گازی در این دسته فرآیندها با توجه به میزان فشار و حجم گاز جابجایی به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

دسته اول: فن‌هایی با هد بالا

فن‌های فشار بالا یا به اصطلاح هدزن برای کاربردهای خاصی همانند تونل‌های معادن زیرزمینی مناسب هستند. لازم‌ به‌ ذکر است که در این نوع فن‌ها حجم گاز جابه‌جا شده کم و فشار سیال گازی بالاست.

دسته دوم: فن‌هایی با دبی بالا

فن‌های حجم بالا یا به اصطلاح دبی‌زن در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که حجم هوای جابجایی بالا و فشار آن مطرح و مورد بحث نباشد. فشار گاز در این تجهیز از فن هدزن پایین‌تر ولی دبی هوای جابجایی آن بیشتر است. این نوع فن در صنعت تهویه هوا بکار می‌رود.

گروه صنعتی و معدنی فرامین آسیا با توجه به شرایط و کاربرد‌های مختلف، فن‌های دبی یا فشار بالا را بنا به درخواست شما طراحی و اجرا می‌کنند.

اسکرابر های صنعتی:

کاربرد اسکرابر (گاز شور) در صنایع، حذف یا کاهش اثر گاز‌های سمی و مضر تولیدی در فرآیند می‌باشد. اسکرابر در فرآیند‌های معدنی به چند منظور استفاده می‌شود که در ادامه مهم‌ترین آنها را نام می‌بریم :

1: حذف یا کاهش اثر گازهای سمی و آلاینده‌های زیست محیطی

مکانیزم اسکرابر بر مبنای واکنش مستقیم گاز با مایع پایه‌گذاری گردیده که بر این مبنا امکان حذف و کاهش بو و آلایندگی‌های به‌وجود آمده در هر یک از مراحل تولید را مرتفع می‌نماید.

2: واکنش فاز گازی با فاز مایع

در طی یک سری از فرایندها نیاز به واکنش فاز گازی با فاز مایع وجود دارد که در این قسمت استفاده از اسکرابرها به ترکیب و واکنش فاز گازی با فاز مایع می‌انجامد.

گروه صنعتی و معنی فرامین آسیا به کمک مهندسین مجرب خود در زمینه سیالات،قادر به طراحی و ساخت انواع فن ها و اسکرابر ها است.این تیم متخصص تاکنون پروژه های متعددی در زمینه تولید فن و اسکرابر های صنعتی برای صنایع مختلف انجام داده است.برای اطلاعات بیشتر نظیر دریافت مشاوره یا ثبت سفارش از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

گروه صنعتی و معدنی فرامین آسیا به کمک مهندسین مجرب خود در زمینه سیالات، قادر به طراحی و ساخت انواع فن و اسکرابر است. این تیم متخصص تاکنون پروژه های متعددی در زمینه تولید فن و اسکرابر صنعتی برای صنایع مختلف انجام داده است. برای اطلاعات بیشتر نظیر دریافت مشاوره یا ثبت سفارش از قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.